ثبت نام کلاس های آموزشی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری عصر امروز یکم تیرماه با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مسئولان و مدیران ارشد چهارمحال‌وبختیاری در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان در این نشست اظهار کرد: عدالت یعنی رسیدگی به مناطق محروم در اولویت قرار بگیرد و در کشور نقاط محرومی وجود دارد که یکی از آن‌ها این استان است.

 
 

 

 

نکونام با بیان اینکه توزیع اعتبار و امکانات در تمامی استان‌های کشور باید دارای یک رویه مشخص باشد، افزود: خوشبختانه میان مدیران استان انسجام خوبی وجود دارد و تلاش‌های خوبی در جهت خدمت‌رسانی به مردم صورت می‌گیرد البته ممکن است ضعف‌هایی نیز وجود داشته باشد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درخصوص گره‌گشایی از کار مؤمنان ، ادامه داد: گره‌گشایی از کار مردم از آموزه‌های دین مبین اسلام است، این مهم همچنین مورد تأکید بزرگان دینی قرار دارد و باید مدنظر مسئولان قرار بگیرد.

نکونام بیان کرد: کار عمیق، پخته و اقدامات گره‌گشا به معنای واقعی کلمه می‌تواند در زندگی افراد جامعه تحولاتی عظیمی ایجاد کند.

رصد میدانی مشکلات از سوی مسئولان 

در ادامه، غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه این استان از بعد از انقلاب منشأ برکات فراوانی برای انقلاب بوده اما یک محرومیت تاریخی را تحمل می‌کند، اظهار کرد: سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری و تخصیص اعتبارات بخشی از این وضعیت را تراز کرد که نقش وزیر کار در این مهم بسیار کارگشا بوده است‌. 

وی در خصوص مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان در خردادماه سال گذشته، ادامه داد: با توجه به طولانی بودن فصل سرما در استان و به‌ویژه برف و یخبندان در گوهرنگ، عملاً مجالی برای عملیاتی کردن بسیاری از  پروژه‌ها تا پایان فروردین امسال وجود نداشت اما امروز چهارمحال‌وبختیاری به یک کارگاه بزرگ و فعال در حوزه‌های مختلف تبدیل شده است. 

حیدری تصریح کرد: ۷۴ درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص داده شد، همچنین بودجه استان آزاد و به حساب دستگاه‌ها واریز شده است و رشد اعتبارات به حدی است که مثلا‌ً در مورد راه و شهرسازی به اندازه دو برابر کل اعتبارات دو ساله استان به این دستگاه اختصاص یافته است که این به برکت وحدت و وفاق و همدلی مسئولان  و نمایندگان استان است. 

استاندار چهارمحال و بختیاری با تصریح اینکه مرحله دوم آزادسازی اعتبارات سفر از اوایل این ماه آغاز می‌شود، افزود: پیگیری‌ها از طریق وزرا و معاونان و رؤسای سازمان‌های ملی در حال انجام است و هفته‌ای نداریم که حضور مسئولان کشوری در سطوح مختلف را در استان نداشته باشیم. 

حیدری تأکید کرد: مدیران دولت سیزدهم به‌صورت کارتابلی و از راه دور امور را مدیریت نمی‌کنند بلکه دائماً در میدان حضور دارند و از نزدیک مشکلات را راهبردی و رصد می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در سفر اول وزیر کار به استان مصوبات خوبی داشتیم، کرد: اعتبارات خوبی چه در بحث توسعه و چه سرمایه‌گذاری اختصاص یافت. این استان تشنه است و بنیه اقتصادی مردم ضعیف می‌باشد و لذا باید این خلأ و ناتوانی را جبران کرد.

استاندار بیان کرد: برای برون‌رفت از مشکلات استان، نقشه راهی با کمک دلسوزان و نخبگان و در قالب کارگروه علمی با تکیه بر خرد جمعی، تهیه شد؛ در این راستا معایب باید رصد شوند و به دنبال پاسخ‌هایی برای این پرسش‌ها باشیم که چرا استان ما از حیث بیکاری در رتبه‌های اول قرار دارد. این‌ها منجر به تهیه سند شد که ۱۶ هدف، ۳۸ برنامه و ۹۶ فعالیت و نیز راهبردها و محورهای اساسی استان در حوزه اقتصاد و اشتغال در این راستا تعریف شدند.

وی افزود: توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان، اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری، توسعه صادرات، افزایش و تنوع تولیدات صادراتی و گسترش کشورهای مقصد، ظرفیت‌سازی به منظور ارتقای درآمد سرانه، بهبود معیشت و تولید و توزیع عادلانه ثروت، تهیه طرح جامع آب برای شرب، کشاورزی، دامداری و صنعت، افزایش سرمایه‌گذاری با استفاده از سرمایه‌گذاری خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، رفع موانع تولید و بسیاری دیگر از موارد از جمله سرفصل‌ها در حوزه اشتغال و اقتصاد چهارمحال‌وبختیاری هستند. 

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ظرفیت گردشگری استان، توضیح داد: همه شهرستان‌ها باید بوم‌گردی داشته باشند، همچنین همه شهرها باید مجتمع دامپروری و صنعتی داشته باشند. احیای شمار قابل توجهی از بنگاه‌ها و کارخانه‌های راکد را با کمک بانک‌ها و خود مردم در استان شاهد بوده‌ایم. 

حیدری در پایان گفت: تقویت نیروی کار و ارائه آموزش‌های مهارتی در دستور کار قرار گرفته تا هر فرد در استان یک مهارت را یاد بگیرد. بیشتر از سهم ۱۹ هزار ایجاد شغل که به استان ابلاغ شده است، اشتغال صورت گرفته و مرکز مدیریت آمار رسما بر کاهش بیکاری در استان صحه گذاشته است.

منبع:خبرگزاری بین المللی ایکنا

 
 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید