ثبت نام کلاس های آموزشی

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شیخ‌الاسلامی، معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر امروز، اول تیرماه در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه هلال احمر طی سخنانی گفت: مهم‌ترین منبع برای شناخت قرآن، انس با خود قرآن است. قرآن کتابی است که ظاهر آن الفاظ است، اما حقیقت آن یک واقعیت نورانی است. خداوند در سوره مائده می‌فرماید که حقیقت قرآن حقیقت نور است و در سوره شوری نیز خداوند تأکید دارد که قرآن یک روح و حقیقت نورانی است.

 
 

 

 

وی افزود: برخی از افراد ظاهربین در تاریخ اسلام قرآن را همین الفاظ می‌دانند و به هیچ تفسیری از قرآن قائل نیستند، حتی اگر در آیات آمده باشد که خداوند دست دارد، اینان معتقدند خداوند دست دارد. برخی از افراد صرفاً واژه‌های قرآن را مقدس می‌دانند. این واژه‌ها اگرچه اصل هستند و از اهمیت بالایی در عالم هستی برخوردارند اما واژه‌ها نقطه شروع برای رسیدن به معانی هستند.
 
شیخ‌الاسلامی تصریح کرد: حقیقت قرآن معانی نیست، حقیقت قرآن یک نور و واقعیت است که در دوره هستی به شکلی تجلی می‌یابد. کسی که با قرآن انس دارد در قیامت یک شخص نورانی به سراغ او می‌آید و به واسطه انس با قرآن به او کمک می‌کند.
 
 

 

 

گزارش تصویری افتتاحیه مرحله کشوری مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه هلال احمر

وی در پایان درباره این رویداد گفت: مسابقات قرآن و نهج البلاغه هلال احمر، دو روز نفس کشیدن و زندگی کردن در بهشت است که باید این لحظات را قدر بدانیم.
 
به گزارش ایکنا، زهرا مهریزی، رئیس رویداد و رئیس موسسه آموزش عالی هلال ایران در مراسم افتتاحیه کشوری مسابقات قرآن کریم جمعیت هلال احمر اظهار کرد: مسابقات قرآن کریم، نهج البلاغه و احکام با محوریت دفتر نمایندگی حوزه ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ویژه کارکنان، امدادگران و داوطلبان با حضور ۲۸۶ نفر از متسابق به صورت حضوری و ۲۶۶ نفر به صورت غیر حضوری طی دو روز در حال اجراست.
 
همچنین حجت‌الاسلام محمودرضا ذکاوت، دبیر این دوره از مسابقات قرآن کریم جمعیت هلال احمر نیز طی سخنانی اظهار کرد: آیین‌نامه برگزاری این مسابقات اسفندماه سال گذشته تصویب و با هماهنگی معاونت آموزش و حوزه نمایندگی ولی فقیه به کل استان‌ها ابلاغ شد که در این راستا مسابقات به مدت دو ماه و نیم برگزار شد.
 
وی افزود: این مسابقات در ۱۲ رشته شامل حفظ اجزا ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵ و کل قرآن کریم و حفظ سوره یاسین، قرائت در بخش بانوان در رشته قرائت ترتیل از سوره یاسین و در بخش آقایان در رشته ترتیل از سوره یاسین و در رشته تحقیق از سوره انبیاء، تفسیر قرآن با محوریت سوره مبارکه یاسین (منبع تفسیر نمونه)، نهج‌البلاغه در رشته ترجمه و شرح نامه امام علی(ع) به امام حسن(ع) با محوریت‌ نامه ۳۱ نهج‌البلاغه و احکام برگزار شده است.
 
ذکاوت گفت: بیش از هشت هزار شرکت‌کننده در کل کشور داشتیم. این مسابقات سه مرحله داشت و نفرات برتر معرفی و به مرحله کشوری که طی این دو روز برپا می‌شود، راه یافتند، همچنین چهار هزار نفر در مرحله استانی شرکت کردند و نفرات برتر در مرحله کشوری در این دو روز قدردانی می‌شوند.
 
وی ادامه داد: تعدادی از رشته‌ها شامل تفسیر سوره یاسین، احکام، نهج‌البلاغه، حفظ یک جز و حفظ سوره یاسین به صورت برخط و غیر حضوری برگزار می‌شود. 
 
ذکاوت با بیان اینکه در این مسابقات ۱۲ داور بین‌المللی حضور داشته‌اند افزود: استان گیلان به عنوان استان برتر در کل کشور شناخته شده و ۲ هزار و‌ ۱۳۰ شرکت‌کننده داشته است که در مراسم اختتامیه این دوره از عوامل اجرایی این استان قدردانی می‌شود. همچنین ۱۱۰ قاری و استاد قرآنی در صد و یکمین سالروز تأسیس سازمان هلال احمر به عضویت سازمان هلال احمر در خواهند آمد و کاور هلال احمر می‌گیرند. 
 
یادآور می‌شود، این مرحله از مسابقات از امروز اول تیرماه تا فردا جمعه دوم تیرماه در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار خواهد شد.
منبع:خبرگزاری بین المللی ایکنا
 
 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید